Po ponad miesiącu od długo oczekiwanego wznowienia przewozów regionalnych na trasie do Sandomierza województwo podsumowuje pierwsze wyniki frekwencji. Choć w pociągach na nowym odcinku podróżuje zazwyczaj nie więcej niż 30 osób, region jest zadowolony z dotychczasowego zainteresowania. Liczy na wzrost popularności kursów w przyszłości i zapowiada rozwój skromnej oferty.
W marcu tego roku po wieloletniej przerwie wznowiono ruch pociągów regionalnych na odcinku linii 25 Łódź Kaliska – Dębica między Ostrowcem Świętokrzyskim a Sandomierzem. W grudniu 2024 r. zakończyła się
opóźniona modernizacja trasy. Wówczas pojechały nią składy dalekobieżne PKP Intercity. Kwartał później swoje pociągi na zlecenie marszałka uruchomiło Polregio.
Najpopularniejsze pociągi bezpośrednie do Kielc
Oferta przewoźnika jest stosunkowo skromna, zakłada bowiem cztery pary kursów, w tym część w bezpośrednich relacjach do i z Kielc przez Ostrowiec Świętokrzyski i Skarżysko-Kamienną. Wybrane pociągi dojeżdżają zaś do Skarżyska. – Pociągi do Sandomierza cieszą się dużym zainteresowaniem podróżnych, co potwierdza zadowalająca na ten moment frekwencja na poszczególnych kursach – stwierdza Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego.
Służby marszałka przekonują, że dowodzi to zasadności decyzji o finansowaniu przewozów. – Największą frekwencję odnotowuje się na porannym połączeniu relacji Kielce Główne – Sandomierz, gdzie średnia liczba przewiezionych pasażerów kształtuje się na poziomie 150 osób – usłyszeliśmy. Statystyki te odnoszą się jednak do całej trasy przejazdu, a nie tylko do nowego odcinka Ostrowiec Świętokrzyski – Sandomierz.
Pasażerów na końcowym odcinku stosunkowo niewieluTam wyniki są znacznie mniej imponujące. Z pociągu korzysta bowiem ok. 20 podróżnych. Ok. 30 osób podróżuje zaś na wspomnianym odcinku ostatnim wieczornym kursem z Sandomierza. Ogółem na całej trasie korzysta z niego ok. 100 pasażerów.
UMWŚw podkreśla, że pociągi w nowej relacji zaczęły kursować stosunkowo niedawno. – Na dzień dzisiejszy trudno określić, czy ich uruchomienie wpłynęło na wzrost frekwencji podróżnych na odcinku ze Skarżyska-Kamiennej do Ostrowca Świętokrzyskiego – ocenia samorząd. Tym niemniej zapewnia on, że monitoruje zachowania podróżnych, co ma pozwolić na dostosowanie oferty do ich potrzeb.
Piąta para w grudniu, szósta – za ponad rokIstotne zmiany nie są planowane w trakcie obowiązywania aktualnego rozkładu rocznego, a więc w okresie do grudnia tego roku. W jego następnej edycji na trasie pojawić ma się dodatkowa, piąta para połączeń. – W kolejnych latach planuje się zwiększanie ich liczby do poziomu co najmniej sześciu par w dobie, wypełniając tym samym deklarację organizatora składaną na etapie realizacji projektu obejmującego prace modernizacyjne na linii kolejowej nr 25 – wskazały władze regionu.